ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΔΕΡΦΗΣ ΜΟΥ, ΤΑ - Νίνος Φένεκ Μικελίδης

Μια νεολαία εγκλωβισμένη ανάμεσα σε μια συντηρητική, φονταμενταλιστική κοινωνία και την καταστροφική επίδραση των social media, που αναζητά τη δραπέτευση σε μια εικονική, φανταστική πραγματικότητα, είναι στο επίκεντρο της ωραίας αυτής, ευαίσθητης, δοσμένης με λεπτότητα και χαμηλούς τόνους, δεύτερης ταινίας της Αιγύπτιας σκηνοθέτριας Αϊτέν Αμίν.

Σ’ ένα τέτοιο κόσμο προσπαθεί να βρει τη θέση της, η 19χρονη Σουάντ, που ζει σε μια μικρή παραθαλάσσια πόλη κοντά στην Αλεξάνδρεια, ένα έξυπνο αλλά κλεισμένο στον εαυτό του κορίτσι, που δεν ξέρει αν η αλήθεια βρίσκεται στις φανταστικές ιστορίες της με τον ιδανικό άντρα που θέλει να έχει στην πραγματική ζωή της (ήδη στα πρώτα, εξαιρετικά πλάνα παρακολουθούμε τις δυο διαφορετικές ιστορίες που αφηγείται σε άγνωστες γυναίκες που τυγχάνει να συνταξιδεύουν μαζί της στα λεωφορεία), ή στις εικόνες και τα μηνύματα του κινητού της προς τον δήθεν αρραβωνιαστικό της, Αχμέντ, ένα απρόσιτο, μεγαλύτερο της σε ηλικία, σταρ του Διαδικτύου, που μοιράζεται με τις επίσης ανέραστες, περίεργες και διψασμένες για σεξ (για το οποίο περιορίζονται μόνο στους τολμηρούς διαλόγους τους), φίλες της, εγκλωβισμένες το ίδιο μ’ αυτήν, στον αυστηρό, ανδροκρατούμενο φονταμενταλιστικό κόσμο στον οποίο ζουν.

1402 2

Μια άλλη εικόνα της «ζωής» αυτής θα μας δώσει η Ραμπάντ, η μικρότερη, ανήλικη αδερφή της Σουάντ, όταν, αφού τα πράγματα πάρουν μια άλλη, τραγική εξέλιξη, αποφασίζει να συναντήσει τον Αχμέντ. Συνάντηση που όχι μόνο θα μας αποκαλύψει τα μυστικά της μεγαλύτερης αδερφής, όπως προτείνει ο ελληνικός τίτλος, αλλά και να αναπτύξει τις διαφορές ανάμεσα στην πραγματικότητα και εκείνη των social media.

Η Αϊτεν Αμίν, που είχε ξεκινήσει την καριέρα της στο ντοκιμαντέρ (με ένα φιλμ γύρω από την «Αιγυπτιακή άνοιξη»), καταγράφει με επιμονή και ρεαλισμό, με μια κάμερα σερ συνεχή κίνηση, στο στιλ του σινεμά-βεριτέ, να παρακολουθεί και να καταγράφει τις αντιδράσεις και τις εκφράσεις των τριών βασικών προσώπων της, για να μας προσφέρει την όμορφη αυτή, ελεγειακή θα έλεγα, ταινία πάνω στην ενηλικίωση μέσα σε μια συντηρητική, μουσουλμανική κοινωνία που εξακολουθεί να παραδέρνει ανάμεσα στις ταξικές διαφορές και τις αντιφάσεις που δημιουργούν οι νέες υπερσύγχρονες τεχνολογίες.

Νίνος Φένεκ Μικελίδης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα enetpress.gr

Smart Search Module