Πρώτη μεγάλου μήκους του σκηνοθέτη Βαχίντ Τζαλιλβάντ της ταινίας «Περίπτωση συνείδησης» που πριν από μερικά χρόνια έγινε art house hit και στην χώρα μας. Ο Τζαλιλβάντ ενδιαφέρεται να σχολιάσει σημαντικά προβλήματα που καίνε την πατριδα του και η καταπίεση των γυναικών, βεβαίως, είναι ένα από τα πιο καυτά.
Η ταινία που εκτός άλλων πραγματεύεται την Οδύσσεια μιας νέας γυναίκας στο σύγχρονο Ιράν (2015), περιέχει μία τουλάχιστον σκηνή ανδρικής επιθετικότητας προς την γυναίκα, τόσο βάναυσης λεκτικά και ψυχολογικά που πραγματικά παθαίνεις σοκ: ο ξάδελφος της γυναίκας έχει μάθει ότι η τελευταία που φιλοξενείται στο σπίτι του έχει παντρευτεί χωρίς να το πει στην μητέρα του (και θεία της)! Η σκηνή διαρκεί κάμποσο, αλλά ποτέ δεν νιώθεις ότι περικλύεται από υπερβολή.
Όμως η ταινία περιπλέκει διάφορες καταστάσεις με νήμα το χάος που προκαλείται από την προσπάθεια ενός ευσυνείδητου ανθρώπου (Αμίρ Αγκχαέ) να προσφέρει χρήματα για ιατρική επέμβαση σε όποιον ο ίδιος επιλέξει ότι τα χρειάζεται. Αυτό το κομμάτι έχει κάτι το υπερβολικό που δεν πείθει ιδιαίτερα. Ως σύνολο πάντως η «Τετάρτη» ενώ είναι μια αξιόλογη καταγραφή μαρτυρικών ζωών, αφήνει εν τέλει την αίσθηση του ανολοκλήρωτου, διότι βέβαια, ο Βαχίντ Τζαλιλβάντ δεν είναι Ασγκάρ Φαραντί αλλά ένας καλός «μαθητής» του.
Γιάννης Ζουμπουλάκης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα tovima.gr