ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, Ο - Παυλίνα Αγαλιανού
Η ζωή του Αγίου Νεκταρίου στην κινηματογραφική μεταφορά της στη μεγάλη οθόνη πήρε μεγάλη δημοσιότητα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της, λόγω της πραγματοποίησής τους στην Ελλάδα αλλά και λόγω της «δημοφιλούς» θεματολογίας της.
Η Γελένα Πόποβιτς προσεγγίζει σχετικά επιφανειακά τη ζωή του κατά κόσμον Αναστάσιου Κεφαλά, αφού εστιάζει κυρίως στην περίοδο μετά την αποπομπή του από την Αλεξάνδρεια, γεγονότα από την παραμονή του στη Ριζάρειο Σχολή και τη δημιουργία της Μονής στην Αίγινα, χωρίς όμως να εντρυφεί στο πλούσιο συγγραφικό του έργο, στην πρότερη ζωή του αλλά και τις ιστορικές συνθήκες όπου έδρασε. Με αυτόν τον τρόπο δεν φαίνεται ολοκληρωμένα η βιογραφία του, παρά μόνο στιγμές που δείχνουν την ασκητική διάστασή του αφήνοντας ένα μετέωρο και απότομο τέλος. Το πλούσιο καστ που πλαισιώνει την ταινία θα μπορούσε να εκτιμηθεί, αλλά αυτό δεν καθίσταται δυνατό, καθώς η χρησιμοποίηση της αγγλικής γλώσσας σε όλη τη διάρκεια της ταινίας όχι μόνο σε «πετάει έξω» από κάθε ατμόσφαιρα, αλλά μοιάζει και τελείως παράταιρη σε σχέση με το πρόσωπο που επιχειρεί να περιγράψει. Στην ταινία ξεχωρίζουν η φωτογραφία και η σκηνογραφία.
Παυλίνα Αγαλιανού
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα rizospastis.gr