Το δράμα με το σασπένς και το θρίλερ, ανάμιχτο με μαύρο συχνά χιούμορ, χρησιμοποιεί η ηθοποιός («Ο έρωτας της Βιρτζίνια Γουλφ», το τηλεοπτικό «Το στέμμα», κ.ά.) και πρόσφατα σκηνοθέτρια, Έμεραλτν Φένερ, στην πρώτη αυτή σκηνοθεσία της, μια τολμηρή συνολικά ταινία, που την οδήγησε σε 5 υποψηφιότητες για Όσκαρ (ανάμεσά τους και καλύτερης ταινίας) για να κερδίσει τελικά το Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου, καθώς και διάφορα άλλα βραβεία (BAFTA, κ.ά.).
Πρόκειται για μια #MeToo ματιά πάνω σε επίκαιρα προβλήματα της σύγχρονης, που εξακολουθεί να παραμένει macho κοινωνίας μας, μέσα από την ιστορία μιας 30χρονης γυναίκας, με τραυματική από τα σπουδαστικά της χρόνια εμπειρία (την αυτοκτονία της πιο στενής της φίλης εξαιτίας του ομαδικού βιασμού της σ’ ένα κολεγιακό πάρτι), αποφασισμένη να εκδικηθεί τους άντρες που στόχο έχουν το βιασμό ανυπεράσπιστων γυναικών, με την Φένερ να επιλέγει ένα κωμικό, φανταχτερό, διασκεδαστικό, με ωραίο διάλογο και φόντο έξυπνα επιλεγμένα τραγούδια (που συχνά μοιάζουν με nursery rhymes), στιλ.
Η Κάσι της ταινίας (εξαιρετική στο ρόλο η Κάρεϊ Μάλιγκαν) είναι μια ελκυστική, φαινομενικά γλυκιά (κάτι σαν κούκλα Μπάρμπι) 30χρονη γυναίκα, που η τραυματική της εμπειρία την οδήγησε να εγκαταλείψει τις ιατρικές σπουδές της, να εξακολουθεί να ζει με τη μητέρα της και να εργάζεται σερβιτόρα σε καφετέρια. Πίσω όμως από αυτή την απατηλή αυτή κρύβεται μια γυναίκα εκδικητική γυναίκα που θέλει να επιβάλει τη δική της, προσωπική εκδίκηση.
Προσποιούμενη τη μεθυσμένη, σε σκηνές βουτηγμένες σε neon χρώματα και με τα πιασάρικα τραγούδια που ανάφερα, η Κάσι αφήνεται να παρασυρθεί από άντρες υποψήφιους βιαστές για να τους ταπεινώσει με το δικό της τρόπο, όταν την τελευταία στιγμή πετάγεται για να τους παρουσιαστεί εντελώς ξεμέθυστη, και με την Φένερ να χρησιμοποιεί το χιούμορ και το γκροτέσκο για να ξεσκεπάσει τον τρόμο και τελικά την ανικανότητά τους αλλά και γενικά μια «ομαλή» κατάσταση που δέχεται αναντίρρητα μια σύγχρονη ανδροκρατούμενη κοινωνία.
Η εμφάνιση του Ράιαν, ενός με κατανόηση, από το σπουδαστικό παρελθόν της, νέου θα οδηγήσει σε ένα ερωτικό διάλειμμα και θα αλλάξει εν μέρει τη στάση της Κάσι, αν και τα πράγματα δεν παραμένουν όπως αρχικά παρουσιάζονται, οδηγώντας σε μια σειρά ανατροπές πριν από το τελικό φινάλε.
Νίνος Φένεκ Μικελίδης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα enetpress.gr