Στο μελόδραμα, γυρισμένο με εικαστικά λαμπρές εικόνες, στρέφεται ο γνωστός visual artist και, περιστασιακά, Βραζιλιάνος σκηνοθέτης Καρίμ Αϊνούζ (Madame Sata) για να μεταφέρει στην οθόνη το ομότιτλο μυθιστόρημα της Μάρθας Μπατάλια.

Όπως και στην ταινία της Γκέργουικ, κι εδώ έχουμε να κάνουμε με μια ανδροκρατούμενη κοινωνία. Μόνο που εδώ είναι μια βραζιλιάνικη κοινωνία, με 100 περίπου χρόνια διαφορά από εκείνη της ιστορίας της Λουίζας Μέι Όλκοτ. Οι δυο ηρωίδες της ταινίας του Αϊνούζ, οι αδερφές Γκουσμάο, η Εουρίντιτσε/Ευρυδίκη (Κάρολ Ντουάρτε) και η Γκίντα (Χούλια Στόκλερ), ζουν στη Βραζιλία της δεκαετίας του ΄50: η πρώτη, με ταλέντο στο πιάνο, ονειρεύεται να σπουδάσει μουσική στην Αυστρία, η δεύτερη, η μικρότερη και πιο ζωηρή θέλει να ξεφύγει από την οικογένεια κι ένα καταπιεστικό πατέρα.

Invisible2

Η Γκίντα ερωτεύεται έναν Έλληνα ναυτικό, τον Γιώργο και το σκάει μαζί του στην Ελλάδα για να επιστρέψει μετά από λίγο μόνη και έγκυος και να διωχτεί από τον πατέρα «αφέντη», ο οποίος της λέει ψέματα πως η Ευρυδίκη έχει τελικά πάει για σπουδές στην Αυστρία. Ενώ η Γκίντα γεννάει μόνη το παιδί της, που, στη συνέχεια αναλαμβάνει, με αμέτρητες δυσκολίες, να μεγαλώσει, η Ευρυδίκη αναγκάζεται να παντρευτεί έναν άντρα που δεν αγαπά, πιστεύοντας πως η Γκίντα ζει ευτυχισμένη στην Ελλάδα με τον Γιώργο.

Τα χρόνια περνούν, οι αδερφές μεγαλώνουν στα απραγματοποίητά τους όνειρα και τις απογοητεύσεις τους, σε μια μικροαστική φαλλοκρατική κοινωνία, χωρίς ποτέ ν’ ανακαλύψουν την αλήθεια. Ο Αϊνούζ φτιάχνει ένα κομψό, γυρισμένο με αρκετό ρεαλισμό, μελόδραμα, που θυμίζουν περισσότερο τα μελοδράματα του Πέδρο Αλμοδόβαρ παρά εκείνα του Ντάγκλας Σκερκ, με αρκετές πρέπει να πω κοινοτοπίες, για να μας προσφέρει μια ταινία διάρκειας 139 λεπτών που σίγουρα θα κέρδιζε με μερικά κοψίματα.

Invisible1

Στην ταινία, πάντως, εκτός από την εξαιρετική φωτογραφία της Ελέν Λουβάρτ, υπάρχουν σίγουρα και εντυπωσιακά σκηνοθετημένες σκηνές, ιδιαίτερα εκείνη στην αρχή, με τις δυο αδερφές να περιφέρονται στη ζούγκλα, ενώ κάποια στιγμή η Ευρυδίκη χάνει την Γκίντα, όπως κι εκείνη του φινάλε, με την 89χρονη παλαίμαχο ηθοποιό της Βραζιλίας Φερνάντα Μοντενέγκρο, να ερμηνεύει την ηλικιωμένη Ευρυδίκη και να προσφέρει την υπόλοιπη συγκίνηση και τα απαραίτητα δάκρυα της ιστορίας.

Νίνος Φενέκ Μικελίδης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα enetpress.gr