Μετά το θάνατο του πατέρα του, ο Πάνος επιστρέφει στην Ελλάδα, ενώ ο ετεροθαλής αδελφός του, που είναι Άγγλος, παραμένει στην Αγγλία. Διορίζεται αγροτικός γιατρός σε ένα απομονωμένο ορεινό χωριό όπου οι κάτοικοι δεν είναι ιδιαίτερα ομιλητικοί και τον αντιμετωπίζουν με δυσπιστία. Εκεί θα γνωριστεί τυχαία με μια κοπέλα, τη Δανάη, η οποία ζει σε ένα απομακρυσμένο σπίτι στο δάσος μαζί με έναν παράξενο γέρο. Ο Πάνος διαπιστώνει πως η κοπέλα πάσχει από μια σπάνια ασθένεια του δέρματος και προσπαθεί να την πείσει να έρθει στο ιατρείο του στο χωριό για να τη εξετάσει. Κάτι με το οποίο δε φαίνεται να συμφωνούν οι χωρικοί. Τελικά ο Πάνος αναγκάζεται να την επισκεφθεί στο σπίτι του δάσους αλλά όταν φεύγει δεν μπορεί να βρει το δρόμο της επιστροφής και παραμένει αποκλεισμένος μαζί της μέσα στην καρδιά του δάσους. Σύντομα οι δυο νέοι θα ερωτευτούν, η Δανάη του ζητά να της είναι πιστός αλλά όπως αποκαλύπτεται σιγά-σιγά, τίποτε δεν είναι όπως φαίνεται.

THE TRAITOR 1

Η ταινία ξεκινά με τις καλύτερες προοπτικές. Εξαιρετική κινηματογράφηση και μια δόση αγωνίας, καθώς φαίνεται πως ο Πάνος θα έρθει αντιμέτωπος με τη δυσπιστία των χωρικών. Και εκεί που νομίζουμε πως το θέμα της ταινίας είναι η απομόνωση του «άλλου», του «ξένου», ο Νικολακάκης, ακολουθεί άλλο δρόμο. Βλέπουμε τον Πάνο να μην μπορεί να φύγει από το σπίτι στο δάσος και δημιουργείται νέο ενδιαφέρον, με την ταινία να αρχίζει να φλερτάρει με το θρίλερ και δη το μεταφυσικό. Όσο όμως προχωρά η υπόθεση και αρχίζουν οι αποκαλύψεις, κατά την ταπεινή μου άποψη, η ταινία χάνει την αρχική της δύναμη. Το σενάριο μοιάζει βγαλμένο από ιστορίες με ξωτικά και μάγισσες που διηγούνται στην επαρχία. Πιθανόν ο σκηνοθέτης να θέλει να μιλήσει αλληγορικά, πιθανόν να έχει ακούσει κάποια τέτοια ιστορία. Όμως αυτό που συμβαίνει είναι πως το αρχικό ενδιαφέρον εξανεμίζεται και το σενάριο μοιάζει να ξεφουσκώνει.

Πάντως η ταινία διαθέτει πολύ καλά στοιχεία. Κι αυτό φαίνεται από τη σκηνοθεσία του Νικολακάκη, η οποία διαθέτει σφρίγος και ρυθμό που δείχνει κάποιον ο οποίος ξέρει καλά τη δουλειά του. Προδίδεται όμως, πάντα κατά τη γνώμη του γράφοντος, από τις σεναριακές της αδυναμίες. 

Στράτος Κερσανίδης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα kersanidis.wordpress.com