Μενού

ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΥΧΗΣ - Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος

1995 6

Η Fanny και ο Jean δείχνουν να έχουν συμβιβαστεί με την ανεκτική συμπάθεια της πρώτης προς τον δεύτερο και την αρχικά αναζωγονητική διακριτική ζήλεια του εκείνου. Αυτή η ισορροπία θα αλλάξει όταν η Fanny συναντήσει τον παλιό της συμμαθητή Άλαν που βρίσκεται ξανά στο Παρίσι για να ολοκληρώσει το μυθιστόρημά του. Οι σχέσεις τους γίνονται πιο στενές και -δυστυχώς- γρήγορα αντιληπτές από τον Jean που σκοπεύει να τις τερματίσει με θεμιτούς και αθέμιτους τρόπους.

Ο ρομαντισμός του Άλαν με τις μικρές -οριακά τσίπικες- προσφορές τριαντάφυλλων των τριών ευρώ, βιβλίων από δεύτερο χέρι ίδιας αξίας και κρασιού της προσφοράς, μοιάζει να υπερκαλύπτει τα ξέχειλα εκατομμύρια του Ζαν, που αρνείται και να μεγαλώσει και να χάσει στο παιχνίδι που θεωρεί ότι του ανήκει. Με το ολοκαίνουριο / αντίκα τρενάκι του σε λειτουργία, ξεκινάει ένα ταξίδι στον αχαρτογράφητο κόσμο του σκότους.

Ο Γούντι Άλεν ξέρει καλύτερα από τον οποιονδήποτε να δημιουργεί ολοκληρωμένες προσωπικότητες, ιδιαίτερα στον θεματικό χώρο που κινείται άνετα: αυτόν της εξαπάτησης στις συζυγικές σχέσεις. Χρησιμοποιώντας το τέχνασμα του Match Point [πάντα υπάρχει μια στιγμή που δεν ξέρεις σε ποια μεριά θα καταλήξει η «μπάλα»] δημιουργεί μια ταινία για τον απο μηχανής θεό που συνθλίβει την αστραπή του Δία πριν ακουστεί ο βρόντος της στη μέση του δάσους. Η συναισθηματική αντισφαίριση όμως [πόσο βοηθητική λέξη για την περίπτωση μας] προσφέρει ένα περισσότερο θεματικό παρά θεαματικό συνδυασμό Jeu à 2 & jeu à 3.

Εν κατακλείδι, μια απλά ενδιαφέρουσα ταινία του Γούντι Άλεν, είναι σεναριακά σκάλες ανώτερη από μια ενδιαφέρουσα ταινία οποιουδήποτε άλλου σκηνοθέτη. Η ειρωνεία της τύχης σκάει απροειδοποίητα για να μας θυμίσει ότι όταν εμείς προγραμματίζουμε, ο θεός κάνει τα δικά του σχέδια· και θεός της διάνθισης ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων στην 7η τέχνη παραμένει ο Γούντι, ακόμα και σε αυτήν την προχωρημένη ηλικία.

Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα ertnews.gr

Smart Search Module