Η τελευταία δημιουργία του Γαλλογερμανου σκηνοθέτη Ντόμινικ Μολ («Χάρι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου», 2000, «Lemming», 2005, «Μόνο αυτοί είδαν τον δολοφόνο» ,2019) είναι βασισμένη στο βιβλίο «18.3 – Uneannée à laPJ» της Πολίν Γκενά που πραγματεύεται την υπόθεση της δολοφονίας μιας γυναίκας στην Γκρενόμπλ • υπόθεση που έμελλε να μείνει για πάντα άλυτη.
Ωστόσο, αυτή ήταν και η αφορμή του Μολ για το θαυμάσιο στήσιμο ενός άλλου τύπου ψυχολογικού δράματος στο οποίο με «ρεπορταζιακό» τρόπο παρακολουθούμε τα γεγονότα μέσα από το πρίσμα της επιρροής που ασκούν στους δύο αστυνομικούς ντετέκτιβ που ανέλαβαν την υπόθεση (Μπαστέν Μουιγιόν, Μπουλί Λανέρ). Πέρα από την ίδια την ίδια την αποτρόπαια πράξη της δολοφονίας, η ίντριγκα εδώ βρίσκεται στο εσωτερικό δύο δημοσίων υπαλλήλων που είναι αναγκασμένοι να αντιμετωπίσουν τα στερεότυπα τα οποία στέκονται εμπόδια στην έρευνά τους.
Και όσο η υπόθεση μοιάζει να γλιστρά από τα χέρια τους, τόσο από την ταινία απομακρύνεται το στοιχείο του θρίλερ με αποτέλεσμα ο προβληματισμός μας να βυθίζεται πλήρως στην ψυχολογία των ηρώων της ιστορίας έτσι όπως περίπου είχε συμβεί με το «Zodiac» του Ντέιβιντ Φίντσερ.
Γιάννης Ζουμπουλάκης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα tovima.gr