Ζευγάρι καλλιτεχνών (Τιμ Ροθ και Βίκι Κριπς) ταξιδεύουν στο Φάρο, εκεί που έζησε και δημιούργησε ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, προκειμένου αφενός να χαλαρώσουν κι αφετέρου να εμπνευστούν εισπνέοντας κάτι από την εσάνς του τόπου ενός εκ των καθοριστικών δημιουργών της σύγχρονης ιστορίας του σινεμά. Όσο βρίσκονται εκεί συζητούν για τη ζωή, τον έρωτα και την τέχνη αποδομώντας τις ίδιες τους τις προκαταλήψεις και προσδοκίες σε παραλληλισμό με το έργο του Μπέργκμαν (και τη θέση του σε ένα κατά παράδοση πατριαρχικό κοινωνικό και δημιουργικό περιβάλλον), καθώς το έργο στο μυαλό της Κριπς αρχίζει σιγά σιγά να παίρνει σάρκα και οστά.
Η Χάνσεν-Λοβ πλάθει μια αεράτη σινεφιλική σπουδή τονίζοντας το πώς καμία δημιουργία δε μπορεί ποτέ να βρίσκεται αποκομμένη από έναν κόσμο εμπειριών και ιδεών. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, επιτρέπει σε πραγματικότητα και μυθοπλασία να εισχωρήσουν η μία στον χώρο της άλλης συνθέτοντας τελικά ένα σύμπαν όπου τα πάντα είναι αλήθεια, τα πάντα είναι φαντασία και τα πάντα είναι τέχνη. Όπως συμβαίνει συχνά με το σινεμά της Χάνσεν-Λοβ, το “Νησί του Μπέργκμαν” φτάνει με εντελώς ανάλαφρο και αβίαστο τρόπο να χωρά μέσα του μια ολόκληρη εμπειρία ζωής και κοσμοθεωρία, ακόμα κι αν η διαλεκτική του μοιάζει σε σημεία να χορταίνει αυτοαναφορικότητα και να λειτουργεί περισσότερο ως σινεφιλικό συμπλήρωμα. Διαγωνίστηκε στις περσινές Κάννες, με την Μία Χάνσεν-Λοβ να επιστρέφει και στις φετινές με το σπουδαίο “One Fine Morning” με τη Λέα Σεϊντού, που θα δούμε στην Ελλάδα τη νέα σεζόν.
Θοδωρής Δημητρόπουλος
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα news247.gr