Ένα ζήτημα παιδείας, το οποίο μάλιστα άπτεται του πολιτισμού, δεν μπορεί παρά να απασχολεί σοβαρά την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου. Ο λόγος για τις τρέχουσες διεκδικήσεις των αποφοίτων θεατρικών -και άλλων συναφούς αντικειμένου- σχολών, οι οποίες προκάλεσαν μια σειρά από ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις μεταξύ των μελών της Π.Ε.Κ.Κ., με συμφωνία επί της αρχής. Η κοινή αρχή αναφέρεται στην αλληλεγγύη σε έναν αγώνα νέων ανθρώπων με όνειρα και επιδιώξεις στο χώρο της τέχνης, δίπλα στους οποίους στεκόμαστε με διάθεση απόλυτης συμπαράστασης στην ουσιαστική επίλυση του προβλήματος που ταλανίζει το όποιο μέλλον τους.
Ο κύριος λόγος της συμπαράστασης είναι η καταγωγή του προβλήματος, γεννημένου από νόμους "τύπου Γερουλάνου" -και άλλους των υπουργείων Πολιτισμού και Παιδείας-, με απουσία πρόνοιας για τη ρύθμιση ζητημάτων καλλιτεχνικής παιδείας. Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου επεσήμανε από την πρώτη στιγμή τις παραλείψεις της σχετικής νομοθεσίας, που έρχεται σήμερα να αποκαλύψει τη γύμνια της. Από εκεί και πέρα, οι εξισώσεις πτυχίων εάν φτάσουν να υπηρετούν περισσότερο "δημόσιες" επιδιώξεις, παρά καλλιτεχνικές, είναι θέμα ατομικής ευθύνης, επαφιόμενο στην κρίση του καθενός.
Ωστόσο, η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών συνηθίζει στις δημόσιες τοποθετήσεις της να παρακάμπτει τα ευχολόγια, με όχημα θέσεις επί της ουσίας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, για να μην υπάρξουν "θύματα" από τις βάναυσες εξομειώσεις παντός τύπου πτυχίων, προτείνει την απόσυρση του ΠΔ 85/2022 και υπαγωγή των καλλιτεχνών-αποφοίτων ιδιωτικών σχολών στη βαθμίδα Τεχνολογικής Εκπαίδευσης. Η Π.Ε.Κ.Κ. είναι πρόθυμη να συμμετάσχει σε οποιαδήποτε δράση ή πράξη διαλόγου, με την οποία θα αποκατασταθεί η παντοιότροπη αδικία, όπως έχει αυτή προκύψει από προηγούμενη ή πρόσφατη νομοθεσία, όπου και όποτε κληθεί. Και, προφανώς, υιοθετεί απόλυτα την πρόταση Ίδρυσης Δημόσιου Πανεπιστημίου Παραστατικών Τεχνών, προκειμένου να καλυφθεί κατά τον δέοντα τρόπο ένα σημαντικό κενό στο χώρο της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης.
ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Π.Ε.Κ.Κ.