Με γνώμονα τον πρωτότυπο, ξένο τίτλο αυτής της ταινίας, δηλαδή «The outfit», η έννοιά του είναι διφορούμενη. Outfit σημαίνει όντως κοστούμι (ή ενδυμασία/ στολή), μπορεί να αποδοθεί όμως και ως «Οργάνωση», διότι «Outfit» αποκαλείται το «οργανωμένο έγκλημα» στις Ηνωμένες Πολιτείες. Και τα δύο παίζουν ρόλο στην ιστορία που διαδραματίζεται στο Σικάγο του 1956, όλη σε ένα ραφτάδικο, αυτό του «Εγγλέζου» (Μαρκ Ρέιλανς), ενός ανθρώπου εξαιρετικά ευγενικού, ήσυχου και μεθοδικού στην δουλειά του, ο οποίος θα μπλέξει σε μια ιστορία σχετική με το οργανωμένο έγκλημα που μάστιζε εκείνη την εποχή το Σικάγο από τους «διαδόχους» του Αλ Καπόνε.
Στην ταινία εμφανίζονται ελάχιστα πρόσωπα και τα δρώμενα έχουν από την πρώτη μέχρι την τελευταία σκηνή άξονα τον «Εγγλέζο» που ισχυρίζεται, με σθένος, ότι δεν είναι ράφτης αλλά «κόφτης» και που υποδύεται με άψογο τρόπο ο Μ. Ρέιλανς. Η απολύτως κινηματογραφική ματιά του σκηνοθέτη Γκρέιαμ Μουρ βοηθά την ταινία να ξεφύγει από την θεατρικότητα που συχνά δίνει την εντύπωση ότι έχει, λόγω, κυρίως, του κλειστού χώρου όπου διαδραματίζεται. Όμως το σενάριο (των Μουρ – Τζόναθαν Μακ Λέιν) είναι εκείνο που κυριολεκτικά σε συναρπάζει με τις διαρκείς ανατροπές και τα σκοτεινά μυστικά που όλοι οι ήρωες κρύβουν.
Γιάννης Ζουμπουλάκης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα tovima.gr