Οι οικολογικές ανησυχίες του ηθοποιού Τζόνι Ντεπ συνάδουν με την απόφασή του να υποδυθεί τον διάσημο φωτορεπόρτερ Γιουτζίν Σμιθ (1918 -1978) ο οποίος στις αρχές της δεκαετίας του 1970, συνέβαλε στην αποκάλυψη ενός τεράστιου οικολογικού σκανδάλου στην Ιαπωνία. Η ταινία του Αντριου Λέβητας παραγωγή (και) της εταιρείας Infinitum Nihil του Ντεπ, εξιστορεί την υπόθεση της περιοχής που δηλώνει ο τίτλος, της οποίας τα νερά είχαν μολυνθεί σε θανατηφόρο βαθμό εξαιτίας των χημικών αποβλήτων ενός εργοστασίου.
Η απόφαση του Σμιθ να καλύψει το θέμα με ένα φωτορεπορτάζ για το περιοδικό LIFE είναι το βασικό σκέλος της ιστορίας, το οποίο συνδυάζεται με την ίδια την προσωπικότητα του φωτορεπόρτερ, ενός ασυμβίβαστου και πεισματάρη επαγγελματία, δύσκολου στις σχέσεις του αλλά τρομερά αποτελεσματικού στην δουλειά του (ο Σμιθ υπήρξε φωτορεπόρτερ για το LIFE στα χρόνια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου όταν επισκέφτηκε για πρώτη φορά και υπό συνθήκες πολέμου την Ιαπωνία). Αυτός ο συνδυασμός του προσωπικού δράματος με το τοπικό (αλλά και παγκόσμιο συγχρόνως), οικολογικό ζήτημα λειτουργεί ικανοποιητικά στην ταινία που ακολουθεί με σταθερότητα τα γεγονότα, αποφεύγει τους ακραίους μελοδραματισμούς και δίνει την ευκαιρία στον Ντεπ να αποδείξει για μια ακόμη φορά πόσο καλός μπορεί να είναι όταν πραγματικά το θέλει γιατί το νιώθει.
Γιάννης Ζουμπουλάκης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα tovima.gr