Μενού

ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΣ - Νίνος Φένεκ Μικελίδης

Τα κρυμμένα μυστικά μιας οικογένειας στρατιωτικών στον Δήμο του Παπάγου είναι στο επίκεντρο της ελληνικής ταινίας «Απόστρατος», δεύτερης σκηνοθεσίας του Ζαχαρία Μαυροειδή («Ο ξεναγός»). Κεντρικό πρόσωπο, ο 30χρονος Άρης, που μετακομίζει στου Παπάγου, στο σπίτι του νεκρού παππού του, απόστρατου αξιωματικού του Ελληνικού Στρατού. Ενώ προσπαθεί να βρει τρόπους να ξεκινήσει μια επιχείρηση με μηχανές εσπρέσο, θα ξανασμίξει με παλιούς του φίλους και θα γνωρίσει ένα πρώην αγωνιστή με τον κομμουνιστικό στρατό, στενό φίλο του παππού του.

Απόστρατος

Εκείνο που ξεχωρίζει στην ταινία είναι το πολύ ενδιαφέρον θέμα της, ιδιαίτερα σε ότι αφορά στη σχέση του παππού με τον κομμουνιστή αγωνιστή, σχέση που αρχίζουμε δυστυχώς να τη μαθαίνουμε μόνο προς το τέλος της ταινίας. Κι αυτό εξαιτίας βασικά ενός χαλαρού σεναρίου που καταπιάνεται με παράλληλες μικρές ιστορίες (οι σχέσεις του Άρη με τους παλιούς του φίλους, οι διάφορες άκαρπες προσπάθειες του να βρει τρόπους να πουλήσει τα εσπρέσο μηχανήματα, οι έξοδοι του σε μπαράκια και χορευτικά κέντρα, κλπ. κλπ.), με αποτέλεσμα να περνάει περισσότερη από μια ώρα πριν μπούμε στο κύριο θέμα, εκείνο των κρυμμένων μυστικών της οικογένειας.

Είναι σκηνές όπου ο Μαυροειδής δείχνει να χρησιμοποιεί την κινηματογραφική γλώσσα δημιουργικά, όπως εκείνες της αρχής με τα αγάλματα και τα ηρωικά μνημεία που εκφράζουν τη φυσιογνωμία του Παπάγου, ή τη σκηνή με τον Άρη, ντυμένο με τη στολή του παππού του και το σαλιγκάρι που συναντά στο δρόμο του. Είναι όμως αρκετές άλλες όπου η προσέγγιση παραμένει επίπεδη, χωρίς καμία έμπνευση ή ρυθμό. Στις λιγοστές αρετές της ταινίας, η καλή ερμηνεία του Μιχάλη Σαράντη.

Νίνος Φένεκ Μικελίδης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα enetpress.gr

Smart Search Module