REALITY - Αλέξης Δερμετζόγλου
Το Σάββατο 3 Ιουνίου 2017 τρείς πράκτορες του F.B.I επισκέπτονται – με ένταλμα έρευνας- την 25χρονη Ριάλιτι Γουίνερ στο εξοχικό της σπίτι και ερευνούν το πώς και το γιατί διέρρευσε απόρρητο έγγραφο που αποδείκνυε την εμπλοκή Ρώσσων χάκερς στις προεδρικές εκλογές του 2016,όπου εξελέγη ο Ντόναλντ Τραμπ και έχασε η Χίλαρι Κλίντον. Στις 5 Ιουνίου φυλακίστηκε, της απαγγέλθηκαν κατηγορίες για κατασκοπία και πλέον είναι έξω με αναστολή που λήγει τον Νοέμβριο του 2024. Με βάση τις μαγνητοφωνήσεις του F.B.I, έγινε στην αρχή ένα θεατρικό έργο με την περίπτωσή της για να προκύψει η ταινία που προβλήθηκε στο φετινό φεστιβάλ του Βερολίνου.
Πέρα από το έντονο πολιτικό ενδιαφέρον, η περίπτωση της Ριάλιτι γλωσσολόγου-μεταφράστριας, πρώην υπαλλήλου της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ και καθοδηγήτριας γιόγκα, παρουσιάζει έντονο κινηματογραφικό ενδιαφέρον.
Η σκηνοθέτιδα υιοθετεί καινοτόμες και νεωτερικές τεχνικές αφήγησης και μοντάζ έτσι ώστε δημιουργεί ένα αγχωτικό ψυχολογικό και κλειστοφοβικό θρίλερ. Να προσέξουμε πως τοποθετεί συμμετρικά τα δύο βασικά και κάποτε το τρίτο ανδρικό σώμα να πιέζουν εξ αποστάσεως(;) την εύθραυστη λεπτή κοπέλα.
Μια φαινομενικά ανθρώπινη και φιλική συζήτηση μετατρέπεται σε μια βίαια επίθεση στάσεων, συγκλίσεων, βλεμμάτων τόσο πιεστικών που την οδηγούν σε κατάρρευση. Ενθουσιάστηκα με την κινηματογράφηση όπου η στατικότητα … εξαφανίστηκε μαγικά. Η γυναίκα ισχυρίστηκε σωστά οτι ο αμερικανικός λαός έπρεπε να γνωρίζει. ΄Επραξε κατά συνείδηση και όχι ως κατάσκοπος. Ξεκάθαρη, διαυγής θέση.
Αλέξης Δερμετζόγλου
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα kemes.wordpress