Μενού

ΕΡΩΤΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΪΣ, ΟΙ - Νίνος Φένεκ Μικελίδης

Η Αναϊς της δοσμένης με φρεσκάδα, μαζί και χιούμορ, της νέο-νουβέλ βαγκ αυτής κωμωδίας της πρωτοεμφανιζόμενης σκηνοθέτριας Σαρλίν Μπουρζουά-Τακέ είναι μια 30χρονη, άνεργη, απένταρη Παριζιάνα που προσπαθεί να βρει κάποιο σκοπό στη ζωή της: με διάφορες δουλειές του ποδαριού, με μια πανεπιστημιακή διατριβή που ποτέ δεν φαίνεται να τελειώνει και τους διάφορους έρωτες που ανατρέπουν την καθημερινότητα της γεμάτης ανεμελιά και απερισκεψία ζωής της, δίνοντάς της το σπρώξιμο εκείνο που θα την οδηγήσει στην αναμενόμενη αυτογνωσία.

1572 2

Με μια ανεξέλεγκτη κινητικότητα, ακαταμάχητη χάρη και αυθορμητισμό, μαζί και εγωκεντρισμό και μια αδιαφορία που σχεδόν αγγίζει την αναισθησία, τρέχοντας μέσα σε δρόμους και χωράφια, ανεβαίνοντας άλλοτε με ασανσέρ και άλλοτε με τα πόδια τους διάφορους ορόφους, πάντοτε καθυστερημένη και παραμερίζοντας τις όποιες υποχρεώσεις, η Αναϊς (ρόλο που τονίζει με ζωντάνια και εκπληκτική φυσικότητα η Αναϊς Ντεμουστιέ) καταφέρνει να παρασύρει τους πάντες στο πέρασμα της, μέχρι που να καταφέρει, με χαριτωμένα κόλπα και μια απερίγραπτη γοητεία να φτιάξει στην ωριμότητα. Σε μια μεγαλούπολη, όπως το Παρίσι, όπου η προσωπικότητα του ατόμου καταπιέζεται καθημερινά, η 30χρονη, αν και ανώριμη (που μοιάζει με 18χρονη) Αναϊς προσπαθεί να βρει διέξοδο μέσα από τους διάφορους (αποτυχημένους;) έρωτες της σε μια κοινωνία όπου η σεξουαλικότητα έχει αποκτήσει πλήρη ελευθερία: αρχικά με τον νεαρό Ραούλ (Κριστόφ Μοντενεζ), που κάποια στιγμή, χωρίς ιδιαίτερο λόγο, εγκαταλείπει, στη συνέχεια με τον μεσήλικα και παντρεμένο εκδότη Ντανιέλ (Ντενίς Πονταλιντές) για να καταλήξει σε ένα πιο σοβαρό και παθιασμένο έρωτα με τη γυναίκα του, πετυχημένη συγγραφέα Εμιλί (Βαλέρια Μπρούνι-Τεντέσκι).

1572 6

Η Μπουρζουά-Τακέ σκηνοθετεί με μια φρεσκάδα κι ένα χιούμορ (όπως στις σκηνές με το ζευγάρι των Γιαπωνέζων), μαζί κι έναν αμοραλισμό από την οποία δεν λείπει όμως και μια δόση δράματος (με την αρρώστια της μητέρας της Αναϊς), καταφέρνοντας να ανανεώσει τη ζωντάνια και τη φρεσκάδα των ταινιών της πρώτης γαλλικής νουβέλ βαγκ (από τον Φιλίπ Ντε Μπροκά και τον Τριφό μέχδρι τον Ερίκ Ρομέρ) και να εκμεταλλεύεται μια σκηνή της Τζίνα Ρόουλαντς στη «Νύχτα πρεμιέρας» του Κασσαβέτη για να σχολιάσει τα μπερδεμένα συναισθήματα της ηρωίδας της. Με σκηνές στημένες με πρωτοτυπία και έλεγχο, που συλλαμβάνουν τόσο την αποπνικτική καθημερινότητα του σύγχρονου Παρισιού όσο κι εκείνη της πιο ήρεμης επαρχίας (όπως στις σκηνές του συνεδρίου, από τις οποίες όμως δεν λείπουν το χιούμορ και η ειρωνεία), χωρίς να παραμερίζει τη δύναμη και την ομορφιά της φύσης, όπως στις σκηνές με τις δυο γυναίκες, τόσο εκείνες που δίνουν με ξεχωριστή λεπτότητα την αναπτυσσόμενη σχέση τους (όπως στη σκηνή όπου η Αναϊς προσφέρει το μήλο στην Εμιλί) όσο και τις καθαρά ερωτικές (και πιο αληθινές για την ηρωίδα) σκηνές των δυο τους στην παραλία (με τους ήχους των κυμάτων να καλύπτουν τις σεξουαλικές κραυγές των δυο γυναικών). Με την Αναϊς (όπως και η ηρωίδα της) Ντεμουστιέ και την Βαλέρια Μπρούνι-Τεντέσκι να κερδίζουν από την πρώτη στιγμή τη συμπάθειά μας και να συναρπάζουν με τις τέλειες ερμηνείες τους.

Νίνος Φένεκ Μικελίδης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα enetpress.gr

Smart Search Module