BABYGIRL - Νίνος Φένεκ Μικελίδης
Θέματα εξουσίας και φύλου κυριαρχούν, αν και δυστυχώς πολύ επιφανειακά, στο ερωτικό αυτό θρίλερ της Δανεζας ηθοποιού και σκηνοθέτριας, Χαλίνα Ρέιτζιν (το 2022 μας είχε δώσει την ταινία τρόμου «Πρόσεξε τα νώτα σου»), με τη Νικόλ Κίντμαν (βραβείο καλύτερης ερμηνείας στο φεστιβάλ Βενετίας) να ερμηνεύει τη Διευθύνοντα Σύμβουλο μεγάλης εταιρείας ρομποτικής που ερωτεύεται τον, πολύ μικρότερο της σε ηλικία, μαθητευόμενο της εταιρείας της.
Ύστερα από μια είκοσι χρόνων φαινομενικά τέλεια οικογενειακή ζωή, με τον θεατρικό σκηνοθέτη άντρα της Τζέικομπ (Αντόνιο Μπαντέρας) και τις δύο έφηβες κόρες της, η Ρόμι (Νικόλ Κίντμαν), που, όπως ανακαλύπτουμε από τα πρώτα κιόλας πλάνα της ταινίας, στις σεξουαλικές της επαφές με τον άντρα της δεν έχει καταφέρει να φτάσει στον οργασμό (που βρίσκει αμέσως μετά παρακολουθώντας πορνό ταινία), αφήνεται στις προκλήσεις και την έλξη του νεαρού ασκούμενου της εταιρίας της, Σάμουελ (Χάρις Ντίκινσον).
«Σίγουρα η ταινία αναφέρεται στο σεξ και τον πόθο, αναφέρεται στις εσωτερικές σου σκέψεις, στα μυστικά, στο γάμο, την αλήθεια, την εξουσία και τη συναίνεση», ανάφερε, μιλώντας για τα άσεμνα, λάγνα θέματα της ταινίας της, η Νικόλ Κίντμαν, μιλώντας στη συνέντευξη τύπου που έδωσε στη Βενετία, προσθέτοντας πως «αυτή είναι η ιστορία μιας γυναίκας», και είναι, ελπίζω, μια ιστορία απελευθερωτική. Ιστορία που αφηγείται μια γυναίκα, μέσα από τη δική της ματιά, κι αυτό είναι που την κάνει τόσο ξεχωριστή γιατί ξαφνικά βρισκόμουν στα χέρια μιας γυναίκας – αναφορά στη σκηνοθέτρια – με αυτό το υλικό».
Η σκηνοθέτρια θέλησε να κάνει κάτι παρόμοιο με τα ερωτικά θρίλερ της δεκαετίας του ‘90, όπως το «Βασικό ένστικτο» (η ίδια, στην κοινή τους συνέντευξη, ανάφερε πως είχε εμπνευστεί από παρόμοιες ταινίες των Πολ Φερχόφεν και Έντριαν Λιν). Αποτέλεσμα: μια ταινία με πολύ τολμηρές ερωτικές σκηνές, ιδιαίτερα εκείνες της Κίντμαν με τον νεαρό Χάρις Ντίκινσον (πολύ καλός στο ρόλο του). Πέρα όμως από τις τολμηρές ερωτικές σκηνές της, που εκφράζουν τις απεγνωσμένες προσπάθειες μιας μεσήλικης γυναίκας (αν και, παρά τα 56 της χρόνια η Κίντμαν παραμένει ακόμη όμορφη και ελκυστική αλλά και είναι εκπληκτικά θαυμάσια σε ένα δύσκολο και τολμηρό ρόλο), που απελευθερώνει τις καταπιεσμένες σεξουαλικές της επιθυμίες, ενάντια στις συμβάσεις της συντηρητικής αστικής κοινωνίας, η ταινία δεν καταφέρνει να προσθέσει τίποτα περισσότερο, τόσο σε θέματα όπως ο σεξισμός, οι σχέσεις εξουσίας και φύλου, στο χώρο ιδιαίτερα της εργασίας εργασίας, όσο και στο δευτερεύον, πολύ ενδιαφέρον θέμα της ταινίας, εκείνο του ρόλου των σύγχρονων τεράστιων επιχειρήσεων, του e-commerce και της χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης, θέματα που περνάνε απλά στο φόντο.
Νίνος Φένεκ Μικελίδης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα enetpress.gr