Μενού

ΜΑΧΑΙΡΙΑ, ΣΤΑ - Δέσποινα Τριανταφυλλίδου

Ο πλούσιος συγγραφέας βιβλίων μυστηρίου Χάρλαν Θρόμπι (Κρίστοφερ Πλάμερ) βρίσκεται νεκρός ανήμερα των γενεθλίων του. Οι συγγενείς του πείθονται πως είναι αυτοκτονία, ενώ καταφθάνει ο ντετέκτιβ Μπενουά Μπλανκ (Ντάνιελ Γκρεγκ). Ο Μπλανκ τούς ενημερώνει ότι κάποιος τον προσέλαβε ανώνυμα για να διαλευκάνει τον φόνο και ξεκινά τις ανακρίσεις.

Η Αγκάθα Κρίστι βρίσκει έναν αντάξιο κινηματογραφικό συνάδελφο στο πρόσωπο του σεναριογράφου και σκηνοθέτη Ράιαν Τζόνσον. Το πρωτότυπο σενάριό του μελετά την εξιχνίαση του θανάτου της κεφαλής των Θρόμπι. Το μυστήριο είναι δαιδαλώδες και εθιστικό. Όχι, ο μπάτλερ δεν το έκανε αυτή τη φορά, γιατί απλούστατα δεν υπάρχει μπάτλερ στο επιβλητικό σπίτι του θύματος. Στην πλοκή τα πάντα είναι πιθανά και το παιχνίδι του Τζόνσον με τους θεατές κρατά αμείωτο το σασπένς.

sta maxairia

Στα χέρια του ντετέκτιβ Μπλανκ πέφτουν ο ένας μετά τον άλλο οι συγγενείς για ανάκριση. Καθισμένοι σε καρέκλα που μοιάζει ηλεκτρική και έχοντας πίσω τους έναν στεφάνι από μαχαίρια, εξαπολύουν τα «μαχαίρια» τους. Ο Μπλανκ μαθαίνει αυτά που εκείνοι θέλουν να μάθει, ενώ ο θεατής μέσω αναδρομών στο παρελθόν γίνεται γνώστης πραγμάτων που ο δαιμόνιος ντετέκτιβ δεν υποψιάζεται. Έτσι ο Τζόνσον ξεκινά ένα παιχνίδι στο οποίο το κοινό θα χάσει, γιατί δεν πρόκειται ποτέ να μαντέψει την αλήθεια. Και εδώ ο δημιουργός κερδίζει ολόκληρη την παρτίδα. Στήνει τους χαρακτήρες με έμφαση σε ό,τι τους καθιστά ενόχους και παράλληλα σπέρνει την αμφιβολία.

Το αναπάντεχο λειτουργεί καλύτερα στο Βικτωριανής εποχής σπίτι των Θρόμπι. Η εξεζητημένη διακόσμηση εντυπωσιάζει και τα σκηνοθετικά σχέδια του Τζόνσον υπηρετούνται όμορφα στην πλούσια οικία. Ακόμα και η τοποθεσία της μακριά από αδιάκριτα βλέμματα χρησιμοποιείται ως χώρος που αναβλύζει μυστικά και ανομολόγητες πράξεις.

Από το all star καστ ξεχωρίζουν ο Πλάμερ για τη στιβαρή ερμηνεία του και ο Κρεγκ, ο οποίος είναι ισοπεδωτικός ως Μπλανκ. Έχει μια βαριά αμερικανική προφορά, σε αναλογία με την έντονη προφορά των αγγλικών του Βέλγου Ηρακλή Πουαρό. Επίσης, μοιάζουν στην αυτοπεποίθηση, στο κοφτερό μυαλό και στην αετίσια ματιά που πιάνει κάθε ύποπτη κίνηση.

Μετά τον Πουαρό έρχεται ο Μπλανκ. Η Αγκάθα Κρίστι συναντά τον Ράιαν Τζόνσον και ο τελευταίος την ξεπερνά!

Δέσποινα Τριανταφυλλίδου
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα eleftheria.gr

Smart Search Module