Μενού

HOW TO HAVE SEX - Νίνος Φένεκ Μικελίδης

1808 3

Μια σαραντάχρονη επιτυχημένη νευροχειρουργός, η Μάρτα, εγκαταλείπει την καριέρα της στις ΗΠΑ και δέχεται μια κατώτερη θέση στη Βουδαπέστη, για να πάει στο προκαθορισμένο ραντεβού της στη Γέφυρα της Ελευθερίας, με τον Γιάνος, τον έρωτα της ζωής της, που είχε σύντομα συναντήσει σ’ ένα συνέδριο στο Τζέρσι, όπου εργαζόταν, στο όμορφο αυτό μελόδραμα της Ουγγαρέζας Λίλι Χόρβατ, που πρωτοείδαμε στο Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα του 61ου φεστιβάλ κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης. Πολύ σύντομα, όμως, η Μάρτα ανακαλύπτει, έκπληκτη, πως η «αδελφή ψυχή» της επιμένει πως δεν τη γνώρισε ποτέ. Με την Μάρτα να διερωτάται αν αυτό ήταν στο όνειρό της και όχι στην πραγματικότητα.

Όταν τελικά βρίσκει δουλειά στο ίδιο νοσοκομείο με τον Γιάνος, για να μπορεί να είναι κοντά του, αρχίζει ένα παιχνίδι ανάμεσά τους, με τη Μάρτα να προσπαθεί να ολοκληρώσει τον υποτιθέμενο (;) έρωτά της με διάφορα μέσα, νοικιάζει μάλιστα κι ένα θλιβερό διαμέρισμα για να βλέπει τη Γέφυρα, όπου αρχικά είχαν συμφωνήσει να συναντηθούν, ενώ περνάει τα βράδια της διαβάζοντας το ιατρικό βιβλίο που εκδίδει ο αγαπημένος της. Έναν έρωτα που γι’ αυτήν παραμένει ιδανικός αλλά που για τον άντρα δεν φαίνεται να έχει την ίδια αξία.

Η σεναριογράφος και σκηνοθέτρια Λίλι Χάρβατ (γνωστή μας από «Το παιδί της Τετάρτης») στηρίζεται περισσότερο στις εικόνες, εικαστικά όμορφες, παρά στο διάλογο (που είναι πολύ μινιμαλιστικός), καταφέρνοντας να σου κρατήσει το ενδιαφέρον, ιδιαίτερα όταν εστιάζει την κάμερά της στην Μάρτα (μια πολύ ωραία, συγκρατημένη ερμηνεία από την Νατάσα Στορκ) για να καταγράφει τα συναισθήματα και τις αντιδράσεις της, ξεπερνώντας το είδος του μελοδράματος (φέρνοντας στο νου τις ταινίες του Κισλόφσκι) για να μας προσφέρει μια ταινία πάνω στις ανθρώπινες σχέσεις, ιδιαίτερα από τη γυναικεία ματιά (και σ’ αυτό, η κάμερα της Χόρβατ, πολύ έξυπνα και με σωστές επιλογές, επιμένει) και τις διάφορες απρόβλεπτες πτυχές του έρωτα, αλλά και το, συχνά περίπλοκο, αλλά πάντα συναρπαστικό, μπλέξιμο της φαντασίας με την πραγματικότητα.

Νίνος Φένεκ Μικελίδης
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα enetpress.gr

Smart Search Module