Πέρα από το ενδιαφέρον της, η ταινία του Νόρτον, ένα φιλμ νουάρ που μας μεταφέρει στο Μπρούκλιν της δεκαετίας του 1950, μοιάζει περισσότερο με μια χαμένη ευκαιρία για κάτι το εξαιρετικό, ακόμη ένα φιλμ που θα έμπαινε στη λίστα με τα καλύτερα αυτού του απαιτητικού κινηματογραφικού είδους, που κατά καιρούς επιχειρείται η αναβίωσή του.

Ο Νόρτον, είχε την ιδέα να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη την ομώνυμη νουβέλα του Τζόναθαν Λέθεμ από το 1999 όταν και πρωτοεκδόθηκε το βιβλίο. Βλέποντας την ταινία, έχεις την εντύπωση πως ο καταξιωμένος ηθοποιός και σκηνοθέτης μοιάζει να μπούκωσε από τις πολλές ιδέες, με το πέρασμα του χρόνου και τελικώς ότι έκανε τις περισσότερες φορές τις λάθος επιλογές. Πράγμα που ίσως απέφευγε αν δεν κρατούσε τον ολοκληρωτικό έλεγχο της ταινίας (σκηνοθέτης, σεναριογράφος, παραγωγός και πρωταγωνιστής). Οι εμπνεύσεις του τις περισσότερες φορές είναι άπνοες, ενώ η επιχειρούμενη ανανέωση των κωδίκων του φιλμ νουάρ είναι μάλλον άτυχες και πέφτουν στο καλάθι των περιττών. Ωστόσο, η ταινία του βλέπεται με ενδιαφέρον στο μεγαλύτερο μέρος της, αν και θα μπορούσε να είχε κάνει κάποια οικονομία στη διάρκειά της (144 λεπτά), λόγω της πολιτικής ίντριγκας, αλλά και της μεγάλης γκάμας δευτερευόντων χαρακτήρων που εμπλουτίζουν ως ένα σημείο το στόρι. Όμως κι εδώ κάποιες φορές υπερβάλει.

Το καστ συμβάλει τα μέγιστα, απορροφώντας πολλές απ' τις αδυναμίες της ταινίας, ενώ ο Νόρτον στον πρωταγωνιστικό ρόλο είναι και πάλι ικανοποιητικός, καταφέρνοντας να διαχειριστεί και το σύνδρομο Τουρέτ, μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή που χαρακτηρίζεται από την παρουσία πολλαπλών κινητικών και φωνητικών τικ, απ' την οποία πάσχει ο ήρωας της ιστορίας.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ... Νέα Υόρκη, 1957. Ο Λάιονελ Έσρογκ, ένας μοναχικός ιδιωτικός ντετέκτιβ με σύνδρομο Τουρέτ, αναλαμβάνει να διαλευκάνει τον φόνο του μέντορα και μοναδικού φίλου του, Φρανκ Μίνα. Έχοντας λιγοστά στοιχεία και ένα ψυχαναγκαστικό μυαλό στη διάθεση του, ο Λάιονελ ανακαλύπτει τα καλά φυλαγμένα μυστικά που κρατούν σε ισορροπία τη μοίρα ολόκληρης της πόλης. Σε μία μυστηριώδη διαδρομή από τα ποτισμένα με τζιν τζαζ κλαμπ του Χάρλεμ ως τις σκληρές φτωχογειτονιές του Μπρούκλιν και τα πολυτελή σαλόνια των εμπόρων εξουσίας, ο Λάιονελ έρχεται αντιμέτωπος με κακοποιούς, διαφθορά και τον πιο επικίνδυνο άνδρα της πόλης για να τιμήσει τη μνήμη του φίλου του και να σώσει τη γυναίκα που μπορεί να αποδειχτεί σωτήρας του.


Ανδρέας Τύρος

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα matrix24.gr