Στα πρώτα πλάνα της τελευταίας ταινίας της Ανιές Βαρντά, που πρωτοείδαμε στο φεστιβάλ του Βερολίνου, ένα μόνο μήνα πριν το θάνατο της ελληνικής καταγωγής Γαλλίδας σκηνοθέτριας, η 90χρονη τότε πρόδρομος της γαλλικής νουβέλ βαγκ, εμφανίζεται σε ειδική συγκέντρωση σε μια τεράστια αίθουσα θεάτρου και μιλά στο κοινό για το έργο της και τη δουλειά της στον κινηματογράφο αλλά και γενικότερα για τη ζωή της: από το ξεκίνημά της, με την πρώτη της ταινία, “La pointe courte”, όπου για μοντέρ είχε τον αργότερα διάσημο σκηνοθέτη, Αλέν Ρενέ, και όλες τις ταινίες που γύρισε στη διάρκεια όχι μόνο του 20ου αλλά και του 21ου αιώνα (ανάμεσά τους και την εμβληματική “Η Κλεό από τις 5 ως τις 7”), τους φεμινιστικούς αγώνες της μέσα και έξω από τον κινηματογράφο, μέχρι τα visual installations που έκανε τα τελευταία χρόνια.

God Exists 2

Πρόκειται για την όμορφη, γεμάτη ωραίες εκπλήξεις, πορεία μιας γυναίκας, που, παρά τη μεγάλη της ηλικία, δεν έπαψε να συνεχίζει να δημιουργεί με το ίδιο πάθος και την ίδια φρεσκάδα που συναντάμε στις πρώτες της ταινίες. Ένα εξαίρετο, συγκινητικό κύκνειο άσμα, από μια δημιουργό, που δεν έπαψε, ως την τελευταία της πνοή, να εκφράζει μ’ ένα μοναδικό τρόπο, την ομορφιά και την έλξη της κινηματογραφικής εικόνας.


Νίνος Φενέκ Μικελίδης

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα enetpress.gr